ClubRoadster.net banner

1 - 20 of 39 Posts

·
Registered
9 Posts
Discussion Starter #1
bonjour a tous
Heureux de dire quelques mots en Amerique,sorry do not speak english,, je possede une mx na rouge de 1991, et j'habite pres d'Avignon, en provence, dans le sud!!
je suis inscrit sur le site mx5passion, et j'ai decouvert le club roadster, avec des mx de tres belles,rabaissées avec des jantes larges, xxr qui sont magnifiques, surtout les 513, que je voudrais bien mettre sur la mienne, malheureusement, il n'y a pas de revendeur en france.mais je me satisfait pour l'instant en regardant vos photos de mx rouge,noires, blanches etc...
En france, je m'occupe d'une association automobile, team des monts de vaucluse,nous avons un site internet du même nom, je fais des courses et des ballades, en porsche 924,que j'ai restauré, la mx sert pour les ballades.
voila, pour faire un peu plus connaissance.
cordialement

·
d[-_-]b 56-783
1,448 Posts
nous ne parle pas francais... lol
bienvenue au clubroadster!!
je parle francais tres tres petite. 3 ans en l'ecole... mes je ne me souviens pas beaucoup

-Jo

·
Registered
144 Posts
bonjour a tous
Heureux de dire quelques mots en Amerique,sorry do not speak english,, je possede une mx na rouge de 1991, et j'habite pres d'Avignon, en provence, dans le sud!!
je suis inscrit sur le site mx5passion, et j'ai decouvert le club roadster, avec des mx de tres belles,rabaissées avec des jantes larges, xxr qui sont magnifiques, surtout les 513, que je voudrais bien mettre sur la mienne, malheureusement, il n'y a pas de revendeur en france.mais je me satisfait pour l'instant en regardant vos photos de mx rouge,noires, blanches etc...
En france, je m'occupe d'une association automobile, team des monts de vaucluse,nous avons un site internet du même nom, je fais des courses et des ballades, en porsche 924,que j'ai restauré, la mx sert pour les ballades.
cordialement
Google translate fail?

hello all
Happy to say a few words in America, sorry do not speak english, I possess a 1991 mx na red, and I live near Avignon, in Provence, in southern!
I am registered on the site mx5passion, and I discovered the club roadster, with mx of very beautiful, with wide rims lowered, the twenty-first which are magnificent, especially the 513, I'd like to put on mine, unfortunately, there is no dealer in france.mais I satisfied for now with your photos of x Red, black, white etc ...
In France, I handle an automobile association, team Mountains of Vaucluse, we have a website with the same name, I'm racing and ballads, in porsche 924, I restored the mx used for ballads.
here is to do a little more knowledge.
cordially

·
Registered
9 Posts
Discussion Starter #8
merci, de votre accueil, je peux lire vos messages, par le traducteur de mon ordinateur, mais c'est gentil de dire quelques mots en francais, je vais mettre quelques mots, si je peux en anglais, yours miata's are beautiful
bye

·
Registered
1,078 Posts
Bienvenue sur le site de Club Roadster! Je vous espere une excellente visite. Si vous pouvez, nous partagez quelque photos de votre voiture.

·
Registered
1,785 Posts
It's the only French I know...

·
Registered
5 Posts
I'll try to translate ;)

bonjour a tous

I'm happy to send some word to US, sorry I don't speak english, I own a 91 red NA Miata and I live near Avignon in Provence, in the south of France

(Avignon is the city, Provence is something like a State... but smaller ! And south of France is where all they keep the sun and the warmth (I live in the North... ;))

I'm registered on mx5passion.com -a french Mx5 club- and I discovered ClubRoadster through slammed Miatas and low offset wheels such as XXR 513s which are awesome -haters gonna hate :) In France many people ignore that XXR and Rota are knockoff...- I would like to put those on my car but there is no dealer in France. But I wait by watching pics of your red, black and white Miatas...

cordialement

In France i'm responsible for an automotive club, team des mont de Vaucluse (Vaucluse Mountains Team), we have a website, we're doing races and rides with a Porsche 924 we restored. The mx5 is only used for rides.

That's it, I hope i'll get to know you.

Best regards.

·
red?
1,239 Posts
Bienvenue! Je ne peux parler un peu de français, donc je dois utiliser Google Translate. Il est formidable de voir d'autres passionnés de partout dans le monde sur ClubRoadster.

Si vous voulez roues XXR, J'ai entendu dire que Next Level Motoring (nlmotoring.com) vous offre la livraison dans le monde entier. Leurs roues sont disponibles à la fois via leur site et sur ​​eBay.

Encore une fois, bienvenue et bonne chance! :)

·
Motorboat Captain
9,990 Posts
Tu est tete fromage!!

Tout en jouant.

·
Registered
123 Posts
Lol at people ITT trying to speak french!!!!

Salut moi je vient du Québec, et je suis parfaitement bilingue. Si jamais tu as besoin de conseils ou de traduction, ne te gênes pas!

Michael

·
Motorboat Captain
9,990 Posts
Fermer la bouche.

·
Registered
123 Posts
At least your trying! Just for the records, the correct term would be ''ferme la'' as I think you're trying to say ''shut up''.

What's up with americans learning french in high school, is this some kind of mandatory class or optional? I find it cool that some of you took those classes, learning languages gives you freedom to travel.

Here in Quebec we have to learn english as our second language as we're pretty much the only ones speaking french in north america...

·
Motorboat Captain
9,990 Posts
Lol. I wrote "ferme" and stupid translate said "fermer!"

For most of us "gen x" kids, a second language was mandatory for at least 2 years from grade 7-12. Usually only Spanish or French is offered.

I have family in Paris, so French was a given. Although, living in southern Cali, I wish I would have taken Spanish instead.

Je voudrais une biere. :)

1 - 20 of 39 Posts